Förkväll - det perfekta glappet.

Grymma glappkäftar.

Det mest framträdande i Förkvälls dekor är ett akvarium. Det är så programmet funkar. Inget man väntar sig intellektuellt utbyte av men färggrannt och avkopplande. Eh, eller ja... har nån lagt knark i vattnet?

Inslagen är triviala, visst. Men den här tiden på dan orkar jag inte mer än så, mellan matlagning och disk.

Jag förstår knappt vad Carolina Gynning säger, men hennes ständiga imperativ till gäster och kollegor är underhållande. Hon är Dee-Dee (animerad seriefigur på Cartoonchannel) fast på speed. Kayo är säker i rutan och verkar ta det hela med en sund klackspark. Jag önskar bara att Carina Berg fick mer utrymme med sin skärpa. Måste-frågorna kan Mari Jungstedt ta hand om.

På programmets hemsida slås jag av att strategisk marknadsföring i programutvecklingen har tagit ett steg längre - att man skapar program utifrån vilka  sponsorer man kan få. Programmet görs i sammarbete med bla Jernhusen (dekoren utgörs av centralstationen) Arla (som fixar käket) och Aftonbladets viktklubb (apropå fitnesstemat).

Förkväll utgör det perfekta glappet mellan Studio Ett i SR P1 och Kulturnyheterna/ABC/Rapport. Ibland behöver man inget annat än lite blubb-blubb i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Marc Short

Zappade förstrött förbi detta programmet för någon dag sedan. "Ska du verkligen se det där?" frågade min kompis då han hatar alla program som innehåller någon form av matlagning. Jag tittade lite förstrött oh tyckte det var väl färglatt men ack så trist. Fick en liten känsla av den där mammashowen från usa som sänds i någon annan kanal. Förkväll är i alla fall bättre än pussel. :)

Postat av: Anders Backlund

mmm, intressant att använda sig av komparation.
Förkväll - bättre än efterbörd.
Förkväll - rivigare än skabb.
Förkväll - .......................(skriv eget förslag på raden)

2006-09-27 @ 14:17:16
URL: http://www.anders.backlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback