Vita veckor

image127


Jag har en vit månad. Det har jag aldrig haft tidigare, men jag har förstått att det ska vara nyttigt. Hittills har det gått bra. Tre dagar, haha. Men det ska bli spännande att se hur helgen blir då jag ska på klubb Slick. Men ärligt talat tror jag inte att det blir något problem, för är det på något ställe som jag kommer ha kul oavsett starköl eller inte så är det där.

Lite svårare har jag för gräsänklingsdagar. Min kille har betydligt mer att göra nu när han har sin egen tidning, Allt om miljöbilar, och provkörningarna, ja de är fler. Min rutin när jag är själv är att äta råbiff på Imperiet. Igår blev det iof tillsammans med en kompis och två lättöl.

Till min förvåning hittade jag följande varningstext på lättölsflaskan. "På Jobbet? Avstå alkohol!" . Ett smärtsamt budskap. Inte för jag oroar mig för vad som finns i kylen på vår lunchkrog utan för att jag kanske ljuger för mig själv. Jag menar, lättöl innehåller ju 2,2 procent. Idag, dagen efter hade jag lite ont i huvudet. Kan man bli bakis på två lättisar? Eller var det en mental baksmälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback