Roll on rally...

34082-61

Mia Skäringer och Klara Zimmergren i
Roll on , Sveriges Radio, ligger ibland farligt nära en outhärdlig Göteborgshumor, men där grabbarna misslyckas gör Mia och Klara succé, kanske för att humorn inte  är lika grabbig, men ändå ganska brötig. Dagens garv fick jag när jag hörde  Roll on´s egen version av Linda Sundblads "Oh father".

Lyssna i efterhand, ca en kvart, tio minuter från slutet. (I skrivande stund har inte ljudfilen kommit ut på programmets hemsida, men vilken minut som helst... hoppas jag)

Kommentarer
Postat av: Tomas Thulin

Göteborgshumor? På vilket sätt är det det?

Postat av: Anders

Egentligen är det väl göteborgshumor eftersom det produceras i Göteborg. Fast ibland verkar begreppet användas för att beskriva en viss typ av humor, lite rakt på sak så där. Rallygänget kan vara ett exempel.

När jag pluggade i mitten av 1990-talet var ju Rally ett fredagsmåste. Mycket mer än vad söndagkvällarnas ironimaraton i Hassan var.
Fast det var nog Anna Mannheimers karaktärer jag gillade bäst. Då. Efter två år hade jag fått nog av programmet, det började gå på tomgång.

Om jag rannsaker mig själv, vilka komiker som jag faller för, så inser jag att de jag tycker är genuint roliga övervägande är kvinnor.

- Anna Blomberg (med exempelvis Kåta-Gun i kvarteret skatan)
- Annika Lantz
- French and Saunders
- Roll on-gänget.

2006-11-19 @ 13:51:03
URL: http://andersbacklund.blogg.se/
Postat av: Jejje

Jag vill hitta Roll on´s egen version av Linda Sundblads "Oh father" någon som känner till var jag kan hitta den?

2006-11-28 @ 20:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback