Litterär dekadens

34082-17

Tillbaka på redaktionen efter bokmässan.


 Sverker Åström förärade oss på SVT ett besök och kallade evenemanget ”an intellectual  crossfertilization” för alla som var där. Snabbt tänkte jag vad Jan Guillou, Göran Lambertz och Göran Greider skulle säga om att deras närvaro där liknades vid ett litterärt gruppknull. För mitt inre får jag bilder svåra att utplåna. 

Samtidigt slog det mig att om bokmässan är ”intellektuell korsbefruktning” så är den en antites till vad Pridefestivalen innebär för många bögar – huvudlöst sex utan något reproduktivt syfte. 

Likheten mellan de båda evenemangen är alkoholkonsumtionen. Skillnaden är att deltagarna på bokmässan inte dansar nakna på lastbilsflak. Kulturtanterna har den goda smaken att behålla sina marimekkokläder på kroppen.

Kommentarer
Postat av: henkebaow

Åh, du var full du! Men det var trevligt att träffas. Jag har också en liknelse:
Danska arbetsmarknaden för ungdomar kallas flexicurity, mindre trygghet mer flexibiltet. Det är precis som bögars förhållanden. Det är lätt att bli kickad, men också VÄLDIGT lätt att få något nytt.

*kram*

Postat av: Anders Backlund

Haha, jag viste inte att centern var SÅ queera. Men det är klart att Federley måste ha haft nån inverkan på det hela.
Å apropå fylla - Att sälja shots och vin i paket för 49 kronor är ingen bra kombo. Men kanske väldigt Göteborsk grej... men jag känner att jag i lördags passerade gränsen för hur mycket man ska ta seden dit man kommer.

2006-09-26 @ 14:12:06
URL: http://www.anders.backlund.blogg.se
Postat av: henkebaow

Hångel är definitivt en göteborgsuppfinning!

2006-09-27 @ 12:06:10
URL: http://torehammar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback