Ångerrätt?

34082-83

Årsskiftet innebar ett litet kulturrace för att hinna med allt sevärt innan det försvinner från scen/duk.

Marie Antoinette, Shortbus, Salong Giraff och Ångrarna hanns med fyra dagar i följd.

Störst intryck gjorde Marcus Lindéens pjäs om personerna som ångrar sina könsbyten. En komplex berättelse om två människor som vill "passa in", men blir outsiders. Ett dokument över läkarnas iver inom den tidiga könskorrigeringskirurgin och ett manifest över den enskilde individens styrka att ändra sitt liv - mer än en gång. Mycket sevärd pjäs, som jag hoppas återuppstår på någon scen snart igen.

Idag köpte jag 45 meter sammetstyg. 3 rullar à 15 meter. En i mullvadsbrunt, en i turkost och en i mossgrönt. Bara för att det var billigt - apbilligt. Det var ju den här typen av impulsköp jag skulle undvika.

Sällan kunde jag i morse ana att jag skulle ha material nog att klä upp en hel barockensamble innan dagen var slut. Men om jag ändrar mig är det bara att gå tillbaka till affären med kvittot. Så enkelt var det inte för karaktärerna i Lindéens pjäs, när de drabbades av sina dubier.


Kommentarer
Postat av: Tania

Jag har ocks sett pjäsen och gillade den.Åh, sammet! Om du inte vill ha det turkosa så kan jag köpa det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback