Smickrad - men inte idag.

34082-88

Jag borde inte rakat mig i morse, varken på kind eller hjässa. Eller så skulle jag kommit ihåg att ta med plånboken med legitimationen.

När man som jag bor i Stockholm och jobbar i Uppsala gäller det att handla på Systembolaget under lunchen, annars hinner vincentralen stänga innan jag är hemma. Så även idag.

I kassan ber killen mig om leg, vilket jag inte fått visa på typ tio år.
- Jag glömde plånboken hemma, hör jag mig pipa (och inser hur fånig ursäkten är, trots att den stämmer)
- Då får du hämta den där, svarar han.
- Jag bor i Stockholm, får jag fram.
- Då är du välkommen i morgon.

RIDÅ

Jag är snart 32 år. En vanlig dag, när jag inte har en middag att stressa hem till, eller när jag har körkortet med mig, hade jag rodnat av smicker. Nu berodde min pionröda färg på ilska och frustration.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Systembolaget är skumt. Följande hände bekanta till mig; stressad förälder ringer dotter 21,5 och ber henne köpa med sig vin, 3 stycken i 100-klassen, till famijemiddagen. Dotter ombeds visa leg och det är ju inga problem. Men med dotter finns även lillasyster 19.5 som även hon får visa leg. Och då blir dotter nekad köp! Eftersom det föreligger risk för langning.
När jag frågade på mitt System svarade man att det inte alls behövde ha med köparens ålder att göra utan lika gärna kunde ha hänt t ex mig. När jag föreslog att man borde sätta upp skyltar och informera om att minderåriga ej bör medtagas höll jag på att bli nekad köp jag också...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback