Giraff, giraff! Bästa nyårsgiraffen.



För tredje firade jag in nytt år tillsammans med nattvaritén Salong Giraff, och det kanske var den bästa nyårsshowen av dem alla. Jag minns den första föreställningen som jag besökte, och hur magiskt jag tyckte att det var. Orionteaterns råa känsla blandat med en publik bestående av bekanta ur stans kultur/medie/queer-pool gav rätta känslan för tre år sedan. Baginboxvin i plastglas och opreppy på ett befriande sätt en natt som alltid lett till fest-angst annars.

I år var förutsättningarna lite annorlunda när Giraffen på grund av publiktrycket flyttat till Folkoperan. Operaschenen och den lånade scenografin smickrade föreställningen, och Robert Fux var i sin konfrencierroll bättre än jag någonsin sett honom. Träffande, elak och älskvärd.

Robert Fux är en stor del av behållningen, men utan bra akter blir det ju inget. Kvällens uppställ var fabulöst. Förutom Operaimpovisatörerna som medverkat hos oss I Lantz I P4 och Nordegren i P1,  så uppträdde Nils Harning från Stiernfall och Beata Harryson. Kvällens akrobatikchock stod systrarna Haglund för - två lyckade rehabs från "Du är vad du äter" som Fux kallade dem. Avner sjöng bitterljuvt med tårar i ögonen och den lille hunkens blogg hittar du
här...




Avner - Den gula artisten





Gummisystrarna var redan färdiga inför beach 09. Dock valde de att ha långkalsongerna på under baddräkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback