Nya äventyr.

34082-70

Så gick flyttlasset tillbaka till Stockholm. Kl 04.30 i lördags morse vaknade jag självmant av min iver att komma hem.

I morse, efter första natten i huvudstan, var det en härlig upplevelse att inse att hädanefter är det i den här sängen jag ska sova, och det är i det här rummet jag ska vakna. Till på köpet gnistrade solen lågt på Åsögatans industritegelfasader från förra sekelskiftet. Jag är äntligen hemma igen.

Efter en höst som "veckosingel" var det nästan förlösande att bara glida in i rutinerna som fanns innan flytten till Göteborg. Söndagsfrukosten med gemensam planering av nästa veckas mat.  Storhandling på ICA. Åh, jag älskar butiksscannrar, nästan lika mycket som jag älskar att slippa packa upp livsmedel på något rullband.

I morgon, kl 9.00, är jag tillbaka i radiohuset. Hos La Lantz. Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Walentine Andersson

Fint inslag ni hade gjort med Arne. Fast blödig som man är insåg man ju att våran Arne blivit gammal, och han är ju en sådan som alltid funnits.

Fast bra va de (inslaget alltså) i alla fall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback