Du och jag, min pojkvän och Mats Strandberg

34082-31

Vad gör uttråkade par, en regnig lördagseftermiddag i Göteborg?

Jag och min kille hittade
Mats Strandbergs fylla i bok "Du och jag" på designtorget. Efter att vi förvissat oss om att den gick att bruka även som samkönat par köpte vi den och gick till Palace för att dricka bubbel och vara ÄRLIGA.

Böcker att själv fylla i är egentligen lite läskiga, just för att de blir så pretantiösa när de vänder sig till vuxna. Det finns en uppsjö av sådan böcker! Singeldagboken, vänta barnbok, mammabok, pappabok och giftasbok. (när kommer skiljasboken, fri från spritboken och bantarboken?)

Jag minns när jag köpte en "mina vänner"-bok till min fd kollega Anders på P3. Jag vet inte hur många som fyllde i den, och hur mycket, men det krävdes tid och tankekraft... Nu är väl en fest inte rätta tillfället kanske, i synnerhet om den mest består av journalister med prestationsångest, men ändå...

Min kille och jag konstaterade ganska snabbt att Matsys fyll i bok visserligen var underhållande, men väldigt snäll... I kategorin "ärligt talat" var den vassaste frågan om ens parters bak såg stor ut ibland.
Var fanns de hårda frågorna som "Vilken av mina vänner skulle du vilja ligga med" eller "har du varit otrogen, och i sådana fall med vem eller vilka?"

Men boken kanske passar bäst för par som inte varit ihop mer än fem år. Förhållanden där det är lite fnittrigt kul att avslöja att man fuskat när man spelat spel eller har lånat den andres rakhyvel. Sen handlar det väl om att ingen skulle köpa en bok som gjorde att tillvaron blev jobbig.

Fast det kanske är just en hardcore fylla i bok många skulle behöva, för att verkligen snacka om sakerna. Nåja, man väljer väl själv var man lägger ribban. Min kille fyllde i alla fall i att min o-charmigaste ovana var att jag hånglar med andra när han inte är med...

För en timme sedan, klockan 20.30, ringde mina föräldrar och annonserade att dom var i Jönköping och på väg mot Göteborg. Jag vet inte om det är jag som glömt bort att dom sagt det  till mig tidigare, eller dom som inte informerat mig om planerna...

Genast såg jag ytterligare en bokidé för Mats Strandberg. "Jag och mina föräldrar - En fyll i bok."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback