Ljudligt avhopp

34082-38

Igår skulle egentligen första avsnittet av "Böglobbyn" i SVT ljudberabetas, där mitt reportage om cruising är det bärande inslaget. Det blev inte så.

När killen som skulle ljudmixa avsnittet hade tittat igenom materialet kontaktade han projektledaren Marcos Hellberg och sa att han inte kunde jobba med programmet. "Motbjudande" var ett ord han använde om innehållet.

Häpp.

Plötsligt drogs jag ur min pk-bubbla och insåg att manlig homosexualitet fortfarande är sprängstoff för vissa personer 2006.

Projektledaren satte in en annan person för att sköta ljudbearbetningen, och det kanske var det bästa.
Man vill ju inte att någon mixare ska lägga Darth Vader-effekt på min röst, eller att det hörs ett pruttljud så fort jag syns i bild.

Kommentarer
Postat av: Tania

Motbjudande? Voffor gör människor på detta viset? Han borde skämmas!

Postat av: Anders

Jag är lika förvånad som du. Killen är inte gammal, kanske bara lite frireligiös. Men det var inte något sex eller naket i inslaget ens. Det finns då fôlk till allt...

2006-10-19 @ 20:51:55
URL: http://andersbacklund.blogg.se/
Postat av: Malte

Undrar om han läste dagens Metro. Det är sannerligen mycket nu.

2006-10-20 @ 22:37:10
Postat av: Annaa M

Cruising i buskarna kring utsiktstornet i Slottsskogen eller vid klippbadet på Långholmen? Nä, det kan du förstås inte berätta i förväg. Men det kan jag också tycka verkar lite läskigt. Särskilt på vintern när det är kallt och blaskigt

2006-10-24 @ 23:21:37
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Anders

Åh, ja. Man ska inte springa i utsiktstornet nu när det är frost om nätterna. Trappstegen blir hala. Sen kan jag beundra bögar som cruisar i minusgrader. Kvinnors bröst blir till sin fördel i kallgrader. Det kan man inte säga om mäns könsdelar...

2006-10-25 @ 00:28:26
URL: http://andersbacklund.blogg.se/
Postat av: Tomas Thulin

Jag cyklar förbi en viss parkering ganska ofta. Det man ser där är dock bara folk som väntar på att andra ska vandra upp mot utkikstornet. Verkar både ensamt och blött att stå där i regnet.

2006-10-25 @ 13:53:30
URL: http://lookedbeyond.blogspot.com
Postat av: John Lück

Kanske var det sättet som discgolfarna framställdes på som han tyckte var motbjudande?

2007-01-03 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback