Doggybag

34082-97
 

Jag vet inte hur okej det är att be om att få med sig resterna hem från restaurangen. Finns det någon Ribbing som kan säga?

Kvarterskinesen stoppar i och för sig gärna ner det som är kvar av fyra små rätter i folieformar och skickar med hem. Men andra krogar?

Idag bad jag om att få ta med återstoden av middagen på Östgötakällaren när jag inte lyckades få i mig den gigantiska fläskläggen med surkål och knödel. Servitrisen tvekade en halvsekund tills hon insåg att jag menade allvar. Om man nu har möjlighet att njuta den centraleuropeiska delikatessen i lunchlådan, så varför inte. Och det är ju knappast nån jycke som ska få käket. Det vet folk som känner mig, eftersom jag inte är särskilt förtjust i hundar.

Igår var det förresten en sån där liten knähund här. Jag kan inte säga att mina känslor gentemot jyckar blev varmare av att lille Hjalmar envisades att markera hela lägenheten. Han kissade på tre olika bordsben, en sittpuff och ett vägghörn. Hade det inte varit för att champagnen hade en lugnande  effekt på mig hade Hjalmar lämnat lägenhegen i en bodybag. Förskräckande lik ett fläsklägg med knödel...


Kommentarer
Postat av: Tania

Åååååååååååååååååh, surkål som är så gott!

Postat av: Annaa M

Trevligt med människor som uppskattar det centraleuropeiska köket - även om dom är mesar som inte orkar äta upp. Mer knödel till folket!

2007-02-08 @ 02:00:57
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Anders

Hmm, nu var problemet att just knödeln var rätt snålt tilltagen. Så den tog slut fort... liksom surkålen. Jag tror Östergötakällaren borde omprioritera sin kökspolitik och proportionerna på portionerna.

2007-02-08 @ 19:22:55
URL: http://andersbacklund.blogg.se/
Postat av: LUKKEBOY

Men självklart är det helt ok att be om en sk Doggybag, du är ju kunden och du betalar ju för maten. Bara att fortsätta be om Doggybag.
Nu är jag ju inte Fru Ribbing men tror säkert att du skulle få ett liknande svar av henne.

2007-03-08 @ 09:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback