Gyllene skor

34082-106

På topp tre-listan över mina bästa klädinvesteringar någonsin finns mina tyska ridstövlar från sent 1940-tal. Jag hittade dem i en secondhandbutik för några år sedan och jag gillar verkligen knarret från dem när jag går i korridorerna på jobbet. De är med andra ord väldigt radiomässiga.

 Till min fasa inser jag att Magnus Carlsson kommer att sjunga i melodifestivalen iklädd snarlika stövlar. Hrmpf. Det innebär att mina skoditon efter helgen kommer betraktas som folkligt schlagersunk. Det var roligt så länge det varade…

Kommentarer
Postat av: Tania

Jag har också riktiga ridstövlar i skinn , ärligt tillflirtade på K1 på Lidingövägen. Fast två storlekar för stora i futterna. Den minsta storleken var 39 :(

Postat av: Anders

Oh, stackars dig. Skor i fel storlek är ju sällan kul... i synnerhet när de är så sygga som försvarets stövlar. Trösta dig med att dina skodon med största sannorlikhet inte trampat bög, jude- eller kommunisttå. Något jag inte kan garantera med mina pjuck.

2007-02-16 @ 20:47:07
URL: http://andersbacklund.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Magnus stövlar är nog nättare, jag tyckte de liksom flöt ihop med byxorna och hela det övriga schlagersunket. Så det är nog ingen risk att ni blir hopblandade eller så.

2007-02-18 @ 19:05:28
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback